I bostadsrättsföreningar krävs ofta ett gediget arbete för att sköta föreningens ekonomiska förvaltning. Vad sägs om att låta någon utomstående sköta planering och pappersarbete?

Att ta hand om och ansvara för förvaltningen av en bostadsrättsförening kräver ett stort engagemang och en bred kunskap för att lyckas på ett bra sätt. Ofta behövs relativt avancerade ekonomikunskaper för att till exempel kunna upprätta en rimlig budget eller bokslut för varje räkenskapsår. Kundfakturor ska också skickas och leverantörsfakturor betalas, samtidigt som renovering av gemensamma utrymmen och andra åtgärder ska planeras. Med så många bollar i luften är det svårt att hålla koll på allt som ska göras.

Ta hjälp av proffsen med den ekonomiska förvaltningen

För att få hjälp att hantera alla frågor som rör bostadsrättsföreningens finansiella åtaganden kan det vara en god idé att vända sig till någon som är proffs på just detta. Genom att anlita en utomstående firma som tar hand om den ekonomiska förvaltningen blir det både tid och energi över till annat. Inget riskerar att missas eller hamna mellan stolarna, och föreningens medlemmar kan lägga fokus på andra saker. Ekonomisk förvaltning täcker en rad mer eller mindre komplicerade uppgifter. Exempelvis kan man få hjälp att administrera och skicka ut hyresavier, betala fakturor till leverantörer samt löpande redovisning och bokslut.

Man behöver heller inte hålla koll på när moms- och skattedeklarationer måste lämnas in. Allt detta och lite till får du hjälp med när du anlitar en firma som tar hand om föreningens ekonomiska förvaltning. Läs mer om ekonomisk på denna hemsida: https://www.ekonomiskförvaltning.nu

4 okt 2021